Hjälp & Information

LEVERANS

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?
Vi skickar alla varor från vårt lager i Sverige. Det tar normalt sett 1-3 vardagar, beroende på valt leveranssätt, för paketet att komma fram. 


KAN JAG SE LEVERANSSTATUSEN FÖR MIN BESTÄLLNING?
I samband med att vi skickar din order från vårt lager skickas ett leveransbesked ut via email. I det framgår det ett kollinummer samt transportör, med vilken du kan spåra din försändelse.


VAD SKA JAG GÖRA OM VARORNA ÄR SKADADE NÄR JAG FÅR DEM?
Kontakta vår kundtjänst på info@rehband.se så hjälper vi dig vidare.


VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAR UT MITT PAKET?
Ditt paket returneras till oss och vi debiterar dig en returavgift. Returavgiften täcker speditionsfirmans kostnad.


BESTÄLLNING

KAN JAG GÖRA EN ÄNDRING I MIN BESTÄLLNING?
Nej, du kan inte ändra i din beställning efter att du fått en orderbekräftelse. Det beror på att vi behandlar din beställning för upphämtning direkt efter att vi tagit emot den.

Om du vill göra en ändring gör du bara en ny beställning och returnerar den första beställningen till oss omdelbart efter mottagandet.

Om du måste ändra namn eller leveransadress kontakta oss. Om det fortfarande är möjligt att ändra den kan vi göra det. Läs mer om detta i våra Köpvillkor.


KAN JAG ANNULLERA EN BESTÄLLNING?
Om du vill annullera din beställning kan du returnera den inom 14 dagar från mottagandet så återbetalar vi dig för de varor som du har returnerat.


HUR VET JAG ATT MIN FÖRSÄNDELSE HAR KOMMIT?
Den levereras till din adress. Om den är för stor får du en avi med uppgifter om var du kan hämta den.


RETURER

HUR LÅNG TID HAR JAG PÅ MIG ATT RETURNERA VARAN?
Du kan returnera varan i upp till 365 dagar efter mottagandet.


HUR RETURNERAR JAG EN VARA?
Se sidan Retur & reklamation för instruktioner om returhantering.


HUR SNABBT FÅR JAG KREDIT NÄR JAG RETURNERAR EN VARA ELLER GÖR EN REKLAMATION?
Inom 14 dagar från mottagandet av din vara och reklamationen har godtagits krediterar vi dig.


BETALNING

NÄR DEBITERAS JAG FÖR MITT KÖP?
Det beror på vilket betalsätt du använt i samband med beställning. För mer information om detta ber vi dig kontakta Klarna som sköter våra betalningar.


KAN JAG BYTA LEVERANS- ELLER BETALNINGSMETOD?
Vi erbjuder endast ett leveranssätt just nu och du kan välja mellan de betalningsmetoder som erbjuds när du gör beställningen. De kan ändras med tiden.


VILKA BETALNINGSMETODER FINNS DET?
Detta framgår i kassan i samband med besätllning.


ÄR MIN BETALNING SÄKER HOS ER?
Vi samarbetar bara med välkända leverantörer av betalningslösningar. Du kan läsa mer om deras verksamhet på deras webbplats www.klarna.com.


PRODUKTER

HAR NI EN PRODUKTGUIDE?
Du kan bläddra bland och utforska alla våra produkter på vår webbplats, som fungerar som vår produktguide.


VAR HITTAR JAG EN STORLEKSGUIDE?
Du hittar storleksguider på respektive produktsida.


LEVERANS

HUR VET JAG ATT MIN FÖRSÄNDELSE HAR KOMMIT?
Du kommer att få ett sms i samband med att din vara finns hos ditt ombud för upphämtning. 


KAN JAG BYTA LEVERANS- ELLER BETALNINGSMETOD?
Vi erbjuder endast ett leveranssätt just nu och du kan välja mellan de betalningsmetoder som erbjuds när du gör beställningen, och dessa kan ändras med tiden allteftersom vi utvecklar våra tjänster.


KAN JAG HA EN ANNAN LEVERANSADRESS ÄN DEN SOM ÄR SPARAD UNDER MITT KONTO?
Ja, du kan ändra den i adressfältet när du gör beställningen.


REKLAMATION

HUR RETURNERAR JAG EN VARA?
Se sidan Retur & reklamation för instruktioner om hur du reklamerar en felaktig vara.


HUR SNABBT FÅR JAG KREDIT NÄR JAG RETURNERAR EN VARA ELLER GÖR EN REKLAMATION?
Inom 14 dagar från mottagandet av din vara och reklamationen har godtagits kommer vi att kreditera dig.


VAD SKA JAG GÖRA OM VARORNA ÄR SKADADE NÄR JAG FÅR DEM?
Se sidan Retur & reklamation för instruktioner kring reklamation.


INLOGGNING

HUR LOGGAR JAG IN?
Du måste registrera dig på Rehband.com för att kunna logga in. Välj ”Registrera dig” och skapa ett nytt konto. Fyll i alla obligatoriska fält i formuläret och klicka på ”Skicka”. Nästa gång du besöker Rehband.com kan du logga in.


JAG FÅR INGET NYTT LÖSENORD TILL MIN E-POSTADRESS, VAD ÄR FEL?
Om du har glömt ditt lösenord och vill få ett nytt via e-post måste du ange samma e-postadress som du använde när du registrerade dig.


JAG HAR GLÖMT MITT LÖSENORD, VAD KAN JAG GÖRA?
Du kan begära ett nytt lösenord via formuläret för glömt lösenord. Av säkerhetsskäl skickas en länk till din registrerade e-postadress som du ska använda för att återställa lösenordet.


JAG KOMMER INTE IHÅG VILKEN E-POSTADRESS JAG ANVÄNDE NÄR JAG REGISTRERADE MIG, VAD SKA JAG GÖRA?
Om du inte kommer ihåg vilken e-postadress du använde, kontakta vår kundtjänst.


VILKEN TYP AV INFORMATION KAN JAG HITTA PÅ MITT KONTO?
Du kan spåra tidigare köp och kontoinformation och du kan ändra dina kontoinställningar och uppgifter.