Customer Service

Frågor och svar

LEVERANS

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

Vi skickar ut varorna från Sverige. För leverans inom Norden räknar vi med att det tar 1-3 vardagar för paketet att komma fram. För leverans till andra länder i Europa räknar vi med att det tar 4-6 vardagar för ditt paket att komma fram.

KAN JAG SE LEVERANSSTATUSEN FÖR MIN BESTÄLLNING?

Det är ej möjligt att spåra din försändelse.

VAD SKA JAG GÖRA OM VARORNA ÄR SKADADE NÄR JAG FÅR DEM?

Gör en reklamation via reklamationsblanketten.

VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAR UT MITT PAKET?

Ditt paket returneras till oss och vi debiterar dig en returavgift. Returavgiften täcker speditionsfirmans kostnad.

BESTÄLLNING

KAN JAG GÖRA EN ÄNDRING I MIN BESTÄLLNING?

Nej, du kan inte ändra i din beställning efter att du fått en orderbekräftelse. Det beror på att vi behandlar din beställning för upphämtning direkt efter att vi tagit emot den.

Om du vill göra en ändring gör du bara en ny beställning och returnerar den första beställningen till oss inom 14 dagar efter mottagandet.

Om du måste ändra namn eller leveransadress kontakta oss. Om det fortfarande är möjligt att ändra den kan vi göra det mot en avgift. Läs mer om detta i våra Köpvillkor.

KAN JAG ANNULLERA EN BESTÄLLNING?

Om du vill annullera din beställning kan du returnera den inom 14 dagar från mottagandet så återbetalar vi dig för de varor som du har returnerat.

HUR VET JAG ATT MIN FÖRSÄNDELSE HAR KOMMIT?

Den levereras till din adress. Om den är för stor får du en avi med uppgifter om var du kan hämta den.

RETURER

HUR LÅNG TID HAR JAG PÅ MIG ATT RETURNERA VARAN?

Du kan returnera varan kostnadsfritt i upp till 14 dagar efter mottagandet.

HUR RETURNERAR JAG EN VARA?

Förpacka de varor du vill returnera i en liknande förpackning som du fick den i och skicka även med retursedeln som du fick i leveransen från oss.

Om du har tappat bort retursedeln fyller du i returblanketten. Nu får sedan en returetikett som du kan fästa på paketet innan du skickar tillbaka det till oss. Om du inte använder blanketten som vi tillhandahåller kan vi inte spåra din vara när vi får den och kan därför inte återbetala dig för den returnerade varan.

HUR SNABBT FÅR JAG KREDIT NÄR JAG RETURNERAR EN VARA ELLER GÖR EN REKLAMATION?

Inom 14 dagar från mottagandet av din vara och reklamationen har godtagits krediterar vi dig.

BETALNING

NÄR DEBITERAS JAG FÖR MITT KÖP?

Ditt kreditkort debiteras i samma stund som du gör beställningen.

KAN JAG BYTA LEVERANS- ELLER BETALNINGSMETOD?

Vi erbjuder endast ett leveranssätt just nu och du kan välja mellan de betalningsmetoder som erbjuds när du gör beställningen. De kan ändras med tiden.

VILKA BETALNINGSMETODER FINNS DET?

Du kan betala med vanliga kredit- och betalkort eller så kan du välja att få en faktura för en tilläggsavgift som betalningsföretaget tar ut.

ÄR MIN BETALNING SÄKER HOS ER?

Vi samarbetar bara med välkända leverantörer av betalningslösningar. Du kan läsa mer om deras verksamhet på deras webbplatser www.paypal.com eller www.klarna.com.

PRODUKTER

HAR NI EN PRODUKTGUIDE?

Du kan bläddra bland och utforska alla våra produkter på vår webbplats, som fungerar som vår produktguide.

VAR HITTAR JAG EN STORLEKSGUIDE?

Du hittar storleksguiden här.

LEVERANS

HUR VET JAG ATT MIN FÖRSÄNDELSE HAR KOMMIT?

Den levereras till din adress. Om den är för stor får du en avi med uppgifter om var du kan hämta den.

KAN JAG BYTA LEVERANS- ELLER BETALNINGSMETOD?

Vi erbjuder endast ett leveranssätt just nu och du kan välja mellan de betalningsmetoder som erbjuds när du gör beställningen, och dessa kan ändras med tiden allteftersom vi utvecklar våra tjänster.

KAN JAG HA EN ANNAN LEVERANSADRESS ÄN DEN SOM ÄR SPARAD UNDER MITT KONTO?

Ja, du kan ändra den i adressfältet när du gör beställningen.

REKLAMATION

HUR RETURNERAR JAG EN VARA?

Förpacka de varor du vill returnera i en liknande förpackning som du fick den i och skicka även med retursedeln som du fick i leveransen från oss.

JAG HAR TAPPAT BORT MIN RETURSEDEL, VAD SKA JAG GÖRA?

Om du har tappat bort retursedeln fyller du i returblanketten. Nu får sedan en returetikett som du kan fästa på paketet innan du skickar tillbaka det till oss tillsammans med en retursedel som du ska lägga i paketet. Om du inte använder blanketten som vi tillhandahåller kan vi inte spåra din vara när vi får den och kan därför inte återbetala dig för den returnerade varan.

Om du vill göra en reklamation fyller du i  reklamationsblanketten.

HUR SNABBT FÅR JAG KREDIT NÄR JAG RETURNERAR EN VARA ELLER GÖR EN REKLAMATION?

Inom 14 dagar från mottagandet av din vara och reklamationen har godtagits kommer vi att kreditera dig.

VAD SKA JAG GÖRA OM VARORNA ÄR SKADADE NÄR JAG FÅR DEM?

Gör en reklamation via claims form.

INLOGGNING

HUR LOGGAR JAG IN?

Du måste registrera dig på Rehband.com för att kunna logga in. Välj ”Registrera dig” och skapa ett nytt konto. Fyll i alla obligatoriska fält i formuläret och klicka på ”Skicka”. Nästa gång du besöker Rehband.com kan du logga in.

JAG FÅR INGET NYTT LÖSENORD TILL MIN E-POSTADRESS, VAD ÄR FEL?

Om du har glömt ditt lösenord och vill få ett nytt via e-post måste du ange samma e-postadress som du använde när du registrerade dig.

JAG HAR GLÖMT MITT LÖSENORD, VAD KAN JAG GÖRA?

Du kan begära ett nytt lösenord via formuläret för glömt lösenord. Av säkerhetsskäl skickas en länk till din registrerade e-postadress som du ska använda för att återställa lösenordet.

JAG KOMMER INTE IHÅG VILKEN E-POSTADRESS JAG ANVÄNDE NÄR JAG REGISTRERADE MIG, VAD SKA JAG GÖRA?

Om du inte kommer ihåg vilken e-postadress du använde, kontakta vår kundtjänst.

VILKEN TYP AV INFORMATION KAN JAG HITTA PÅ MITT KONTO?

Du kan spåra tidigare köp och kontoinformation och du kan ändra dina kontoinställningar och uppgifter.